Vanliga frågor
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna, från leveranser till produktinformation. Om du inte hittar det du söker, tveka inte att kontakta oss på kundservice@jollrakids.se – vi hjälper dig gärna!
LEVERANS
Hur mycket kostar frakten och hur leverar ni min order?
Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 499kr. Frakten inom Sverige kostar 59kr. När du beställer skickas ditt paket med PostNord. Leveransen sker normalt till din brevlåda. För beställningar är leveranstiden 1-3 arbetsdagar.
Vad händer om jag har angett fel adress?
Om du upptäcker att du angett fel adress, kontakta oss omedelbart innan ditt paket har skickats så hjälper vi dig att rätta det. Om paketet redan har skickats till fel adress kommer det att returneras till oss och vi kontaktar dig för att rätta till problemet.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet inom 7 dagar, kommer det att skickas tillbaka till oss. En avgift på 200 SEK tas ut för ej uthämtade paket.
Saknar du en produkt?
Om en produkt saknas i din leverans, kontakta vår kundtjänst på kundservice@jollrakids.se så hjälper vi dig att lösa problemet.
MIN ORDER
Jag har inte fått en orderbekräftelse
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, kolla gärna i skräpkorgen i din e-post. Om du inte hittar den där heller, vänligen kontakta oss på kundservice@jollrakids.se så skickar vi den till dig.
Kan jag lägga till fler produkter på min order i efterhand?
Tyvärr kan vi inte lägga till produkter på en redan genomförd beställning. Men du är välkommen att lägga en ny beställning om du önskar fler produkter.
Kan jag makulera ordern?
Om du vill makulera din order är du välkommen att kontakta oss via e-post på kundservice@jollrakids.se Vi hjälper gärna till att undersöka om det är möjligt, men vi kan inte garantera att det går att genomföra.
Kan jag ändra adress eller andra uppgifter på min order?
Om du behöver ändra adress eller någon annan uppgift på din order, kontakta oss gärna via e-post på kundservice@jollrakids.se Om ordern redan har behandlats kan vi tyvärr inte göra några ändringar.
Vad gör jag med min faktura om min order inte har levererats än?
Om din order inte har levererats än kan du enkelt skjuta upp fakturan via Klarna. Om du behöver hjälp med detta, kontakta oss på kundservice@jollrakids.se så assisterar vi dig.
RETURER
Hur returnerar jag en vara?
För att returnera en vara, vänligen kontakta oss på kundservice@jollrakids.se så hjälper vi er vidare.
När får jag min återbetalning efter att ha skickat en retur?
Återbetalningen sker inom 30 dagar efter att vi mottagit din retur. Beloppet kommer att återföras till ditt konto eller krediteras på din faktura.
Hur reklamerar jag en vara?
Om du behöver göra en reklamation följer vi gällande konsumentregler. Kontakta oss på kundservice@jollrakids.se och bifoga en tydlig bild samt en beskrivning av felet. Vi granskar din reklamation och återkommer med vidare information via e-post.
Hur lång returrätt har jag?
Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp från det att du mottagit din produkt. För att skapa en retur vänligen kontakta oss.
BETALNING OCH ÅTERBETALNING
Kan jag ändra betalningsmetod efter att jag har lagt min order?
Tyvärr kan vi inte ändra betalningsmetoden på en redan genomförd beställning.
Har min order gått igenom om inga pengar har dragits från mitt konto?
Om inga pengar har dragits eller reserverats kan det innebära att din order inte har gått igenom, eller att du har valt delbetalning eller faktura som betalningsmetod. Kontakta gärna vår kundtjänst på kundservice@jollrakids.se så hjälper vi dig att kontrollera din order.
PRODUKTER
Erbjuder ni presentinslagning?
För närvarande kan vi tyvärr inte erbjuda inslagning av paket. Däremot packar vi varsamt in våra produkter i vackert silkespapper för att ge en fin och omsorgsfull inpackning
Hur säkerställer ni att era produkter är säkra för barn?
Alla våra produkter är tillverkade av 100 % livsmedelsgodkänt silikon och är BPA-testade samt FDA- och CE-märkta. Du kan läsa mer om vår produktsäkerhet här.
Hur testar ni era produkter för att säkerställa att de är livsmedelsgodkända?
Våra produkter är BPA-testade samt FDA- och CE-märkta. Läs mer om vår produktsäkerhet här.
Varför fäster inte sugproppen på tallriken/skålen ordentligt?
Eftersom att våra tallrikar och skålar är tillverkade helt i silikon kan det vara svårt att få sugproppen att sitta fast. Materialet är mjukt och formbart, vilket påverkar fästförmågan. För bästa resultat, prova att blöta sugproppen innan du fäster den på underlaget.
SOCIALA MEDIER OCH PR
Vart kan jag vända mig med en förfrågan om samarbete?
Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-post på kundservice@jollrakids.se
Kan jag bli återförsäljare av era produkter?
SJÄLVKLART! Hör av dig till oss på kundservice@jollrakids.se så kan vi diskutera vidare.